Føler du dig presset eller stresset for tiden?

De fleste har prøvet at være inde i en periode, hvor alting har føltes mere stressende eller presset end normalt. Men det gør det ikke til nogen rar følelse. Tværtimod er det rigtig ubehageligt.

Hvis du føler dig presset eller stresset, er der forskellige ting, du kan gøre for at afhjælpe det.

Snak med en psykolog

Når du går og føler, at du har rigtig meget at tænke på, kan det være godt at snakke med en om det. Du kan snakke med en af dine nærmeste, men nogle gange er det også rart, at det en, som ikke kender dig. Det kan f.eks. være en psykolog i Århus.

De fleste mennesker har faktisk godt af at snakke med en psykolog, fordi det kan give luft for rigtig mange tanker. Det er ikke sikkert, at du kender årsagen til, at du føler dig stresset, men det kan en psykolog hjælpe dig med at finde ud af.

Når du taler med en psykolog, finder du ofte ud af, at mange af dine tanker og bekymringer er meget lettere at håndtere, end du lige tror. Du kan f.eks. vælge en psykolog i Århus.

Tag din nattesøvn seriøst

Hvis ikke du får nok søvn hver nat, går det ud over dit humør og overskud. Hvis du hele tiden er i søvnunderskud, kommer du lettere til at føle dig presset. Små udfordringer føles pludselig som store udfordringer.

Skriv dine tanker ned

Når du føler dig stresset, kan det være fordi, der løber rigtig mange tanker igennem dit hoved. Det kan være godt at have et sted at gøre af alle dine tanker, så du kan f.eks. skrive dem ned. Hvis du skriver dine tanker ned i hånden, får du mere ro i dit hoved. Det kan desuden virke afslappende bare at sidde og skrive på papir.