Sådan får du en aktiv vinter

Vinteren og de kortere dage står snart for døren. Derfor vælger mange at trække sig indendørs og hygge foran pejsen. Men vinterens indtog kan også blive fyldt med aktivitet. Det er sundt at få sig rørt. Og der er mange aktiviteter, som kan tage plads udendørs såvel som i vinterhalvåret, når du har fundet motivationen frem.

Dyrk motion i naturen

Der er ikke noget som en god løbetur eller en rask gåtur til at få frisk luft, holde kroppen ved lige og få en pause i hverdagen. Er du også en af dem, som elsker at løbetræne? Så kan du altså sagtens fortsætte i dine gode løbesko. Du skal dog være forsigtig, når vejene er glatte, og der står frost og is på dagens vejrudsigt.

Til at supplere træningen og kosten kan det for nogle være en overvejelse med kosttilskud til hjertet. Her kan du læse mere om kosttilskud hjerte.

Det kan selvfølgelig være, at du skal investere i noget varmere tøj til timerne udenfor. Husk at være godt klædt på – også med reflekser, så du kan blive set, når mørket falder på.

Indendørsfaciliteter året rundt

Er du ikke til at være ude i kulden, byder det lokale fitnesscenter selvfølgelig også på et væld af træningsmuligheder og udstyr, du kan boltre dig i. Du kan også gå til forskellige slags sport som fx squash eller badminton.

Hyggelige aktiviteter med familien

Der er også nogle familieaktiviteter, I kan lave, hvor man slet ikke mærker, at man bruger kroppen, mens man er i gang med at bygge snemænd og igloer, hvis det begynder at sne. Kan I ikke vente på, at det danske vintervejr byder på skimuligheder, kan I tage en tur til fx Frankrig, Østrig eller Norge på en aktiv tur med sne under fødderne.

Så er der mange muligheder for, at du kan holde dig i gang.